1. "Za duże opakowanie produktu zniechęca do zakupu. Konsumenci wolą mniejsze paczki [BADANIE]" Więcej: http://bitly.pl/rm3A6. Źródło: Wiadomości Handlowe.
Zbyt duże opakowanie często zniechęca do ponownego zakupu produktu – takiego zdania jest 43 proc. ankietowanych Polaków, a blisko 70 proc. uważa, że stosowanie opakowań wykonanych z pojedynczego materiału wtórnego, czyli podlegającemu recyklingowi, ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne.
2. "To zjawisko irytuje większość klientów sklepów internetowych. Sprzedający mogą temu łatwo zaradzić, ale nie zawsze im się chce” Więcej: http://bitly.pl/BudJ7. Źródło: Bezprawnik.
Zawartość koszyka to ważna sprawa dla kupującego. Dlatego naprawdę lepiej uniknąć przykrych niespodzianek w momencie, gdy towar okazuje się niedostępny w momencie finalizacji zamówienia, bo ktoś już go wykupił. Nie oznacza to konieczności ciągłego rezerwowania całego asortymentu w koszyku. Wystarczy prosty licznik odliczający czas rezerwacji albo jasna informacja o tym, że koszyk nie wiąże sprzedawcy.
3. " Podwoiła się liczba skarg na biura podróży i linie lotnicze. To główne grzechy” Więcej: http://bitly.pl/zfwBJ. Źródło: Business Insider Polska.
Wysokie opłaty za infolinię, brak rezydenta, niekorzystne zmiany dotyczące lotów czy niezgodność deklarowanych i rzeczywistych warunków w hotelu — to tylko kilka rodzajów uchybień z długiej listy, na które masowo narzekają w tym roku polscy turyści. Z informacji przekazanych Business Insiderowi przez UOKiK wynika, że liczba skarg się podwoiła względem ub.r.
4. "Ustawa o systemie kaucyjnym obowiązkowo do poprawy. 17 organizacji wspólnie apeluje w tej sprawie do najwyższych władz w państwie i partii rządzącej” Więcej: http://bitly.pl/9GVRg. Źródło: Wiadomości Handlowe.
Ustawa wdrażająca system kaucyjny na opakowania po napojach w obecnym kształcie jest szkodliwa dla polskiego rolnictwa, przetwórstwa, konsumentów i środowiska – uważają przedstawiciele 17 organizacji, reprezentujących branże wód i napojów, mleczarską, sokowniczą oraz browarniczą, a także producentów rolnych. Domagają się wprowadzenia do niej kilku krytycznych poprawek oraz apelują o poparcie tych zmian przez Sejm i Senat.
5. "Pożary w Grecji. Jakie prawa przysługują podróżującym? UOKiK tłumaczy” Więcej: http://bitly.pl/5an30. Źródło: Interia Biznes.
Pewną odpowiedzią na brak możliwości realizacji wakacji może być zaoferowanie klientom wyjazdu do innego hotelu, nawet w innym kraju. Należy przy tym pamiętać, że ostateczną decyzję podejmują konsumenci. Biuro podróży nie może samo narzucić konieczności wyjazdu w dane miejsce. Jednocześnie jak alternatywna impreza turystyczna zapewnia np. pobyt w hotelu o niższym standardzie, klient może domagać się częściowego zwrotu pieniędzy. Jednak i tak w przypadku zmian warunków umowy, każdy ma możliwość bezkosztowej rezygnacji z usługi.
Kolejna prasówka już za tydzień w środę!