1. "UOKiK z zarzutami wobec dwóch spółek. "Wprowadzanie konsumentów w błąd" Więcej: https://tiny.pl/cw1m5 Źródło: PortalSpozywczy.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.
2. "Czy po wakacyjnym „bankructwie” warto ogłosić upadłość konsumencką?" Więcej: https://tiny.pl/cw1mk. Źródło: gazetaprawna.pl.
We wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej należy wykazać, że jest się konsumentem, który jest niewypłacalny, czyli utracił zdolność do bieżącego regulowania zobowiązań pieniężnych. Przez konsumenta należy rozumieć osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej i niebędąca wspólnikiem spółek osobowych ponoszącym nieograniczoną odpowiedzialność za ich zobowiązania.
3. "Badanie Allegro. Jak konsumenci szukają oszczędności?" Więcej: https://tiny.pl/cw1mb. Źródło: Fintek.pl
Według raportu przygotowanego dla Allegro, porównywanie cen i wybór najtańszej oferty to najczęstszy sposób na oszczędzanie dla 65% badanych. Konsumenci najczęściej ograniczają wydatki na rozrywkę (64%), elektronikę i droższe produkty (58%), a także na podróże i wypoczynek (56%). Osoby, które porównują ceny produktów, najczęściej sprawdzają je online (70%).
4. "Czy Polacy mają problem z regulowaniem zobowiązań finansowych? Część dopuszcza, że nigdy nie zwróci pożyczonej gotówki" Więcej: https://tiny.pl/cw1gc. Źródło: Strefa Biznesu.
Etyka płatnicza dla blisko 7 na 10 badanych Polaków oznacza regulowanie swoich rachunków w terminie, a dla 61 proc. oddawanie pożyczonych pieniędzy na czas. Niemal wszyscy Polacy uważają uczciwość finansową za istotny aspekt. W opinii Polaków moralność płatnicza to unikanie zaciągania zobowiązań finansowych, jeśli wiemy, że nie będziemy ich w stanie spłacić.
5. "Polacy są eko, bo muszą? "Konsumenci chcą jednego, a robią drugie" Więcej: https://tiny.pl/cw1gx. Źródło: PortalSpozywczy.
Rosnące koszty życia powodują, że stajemy się bardziej eko – z przymusu. Według badania EY Future Consumer Index 2023, Polacy coraz częściej wdrażają zasady zrównoważonego rozwoju w swoim codziennym życiu. Ważnym czynnikiem napędzającym te zmiany jest jednak chęć oszczędzania pieniędzy.
Kolejna prasówka już za tydzień w środę!