Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

2. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

2023-05-03

1. "Co zrobić, by uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?" Więcej: https://bit.ly/412IZaT. Źródło: Rzeczpospolita.

Pasażer powinien mieć potwierdzoną rezerwację i stawić się na odprawę. Inaczej nie uzyska odszkodowania za opóźnienie samolotu. Tak wynika z unijnego rozporządzenia nr 261/2004 i wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie wydanego w drugiej instancji.

2. "Jak firma pożyczkowa zbada, czy możesz spłacać kredyt?" Więcej: https://bit.ly/3nxjEYT. Źródło: Rzeczpospolita.

Ustawa antylichwiarska wprowadza nowe zasady weryfikacji zdolności kredytowej kredytobiorców przez firmy pożyczkowe. Konieczność weryfikacji zdolności kredytowej dotyczyć będzie jednak wyłącznie instytucji pożyczkowych, które udzielają pożyczek na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim, a nie podmiotów prywatnych udzielających pożyczek na podstawie Kodeksu cywilnego.

3. "Dlaczego sprzęty częściej się psują i nie można ich naprawić? Czy "prawo do naprawy" to zmieni?" Więcej: https://bit.ly/3LUXSId. Źródło: Trójka - Program 3 Polskiego Radia.

Ceny żywności w Europie pozostaną wysokie i zaczną spadać dopiero w III kwartale tego roku. Na deflację (spadek cen) trzeba będzie poczekać do 2024 r. - oceniają ekonomiści. Koszty inflacji nadal będą ponosić konsumenci, którzy już stracili od 1,1 do 9,2 proc. siły nabywczej pieniędzy.

4. "Segregacja śmieci. Gdzie wyrzucić rozbitą szklankę i karton po napoju?" Więcej: https://bit.ly/43MihpO. Źródło: Bezprawnik.

Tylko 43 proc. Polaków mówi, że wie, jak sortować odpady - informują wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na raport "Co Polacy wiedzą o opakowaniach i jak sobie radzą z sortowaniem odpadów". Sporo osób wciąż nie wie, gdzie trzeba wyrzucić pękniętą szklankę, karton po napoju, zużyty ręcznik papierowy czy paragon.

5. "Początek końca zielonego mydlenia oczu? Unijna dyrektywa ma ograniczyć greenwashing." Więcej: https://bit.ly/3ANNRGp. Źródło: Prawo.pl.

Wraz ze wzrostem świadomości ekologicznej konsumentów, firmy coraz chętniej wykorzystują argumenty związane z ochroną środowiska, by przyciągnąć do siebie klientów. Jednak chwytliwe hasła często nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Takie praktyki ma ukrócić nowa unijna dyrektywa. Przedsiębiorcy już teraz powinni zacząć przygotowywać się do planowanych zmian.

Kolejna prasówka już za tydzień w środę!