Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

3. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

2023-05-10

1. "Trudne czasy odczuwa już każdy. Co w 2023 jest największą wartością dla konsumenta?" Więcej: https://bit.ly/42GvVcA. Źródło: Biznes Interia.

Kryzys powoduje z jednej strony polaryzację postaw, z drugiej impulsywne przepływanie między “żyj, jakby jutra miało nie być” a “od dziś oszczędzam na wszystkim”. W tak trudnej sytuacji jeszcze ważniejsze staje się dla marek zrozumienie klientów, ich potrzeb i motywacji.

2. "Greedflacja - jak na podwyżki patrzą sklepy a jak konsumenci?" Więcej: https://bit.ly/3LVhZED. Źródło: Dlahandlu.

Greedflacja - czy firmy podnoszą ceny, bo po prostu mogą? A inflacja to tylko wymówka? Zyski gigantów FMCG rosną obecnie szybciej niż kiedykolwiek a to rodzi pewne pytania. Czy producenci wykorzystują sytuację, aby zwiększyć swoje marże i osiągać monstrualne zyski? Rabobank przyjrzał się temu zjawisku. Analizę opisuje zagraniczny portal Retaildetail.eu

3. "Bruksela szykuje nowe przepisy. Z tej zmiany każdy konsument będzie zadowolony" Więcej: https://bit.ly/3nXOU3v. Źródło: Salon24.pl Wiadomości

Zdaniem urzędników z Brukseli, mieszkańcy Europy nie rozumieją informacji podawanych na etykietach z żywnością. Mowa o prostych komunikatach w rodzaju: „należy spożyć do” i „najlepiej spożyć przed”. Dlatego Komisja Europejska ma pomysł, jak ułatwić w tej sprawie życie Europejczykom - podaje „Rzeczpospolita”.

4. "Płatności internetowe i trendy w e-commerce 2023 – czy może nas coś zaskoczyć?" Więcej: https://bit.ly/3Bg5oas. Źródło: Money.pl.

Rynek e-commerce ewoluuje wraz z rozwojem technologii, postępem cyfryzacji przedsiębiorstw i wzrostem kompetencji cyfrowych konsumentów. Zwyczaje zakupowe oraz potrzeby e-konsumentów zmieniają się także w zakresie preferowanych metod płatności online.

5. "Downsizing i skimpflacja - jak "odchudza" się produkty spożywcze?" Więcej: https://bit.ly/3LLxW0g. Źródło: PolskieRadio24.pl.

Coraz częściej słyszymy o downsizingu, czyli celowym zmniejszaniu wag lub ilości produktu przy zachowaniu tego samego opakowania. Upowszechnia się także termin skimpflacja. Sprawdzamy, na czym polegają te dwa zjawiska.

Kolejna prasówka już za tydzień w środę!