Artykuły
-
Summary of the Consumer Forum Congress "(Un)conscious Consumer 2024"
25-03-2024Zobacz więcejOn the occasion of World Consumer Day, the Congress of the Consumer Forum "(Un)conscious Consumer 2024" was held yesterday. It was an extraordinary opportunity to discuss the rights of consumers, but also their ability to influence the market.
-
Podsumowanie Kongresu Forum Konsumentów "(Nie)świadomy Konsument 2024"
15-03-2024Zobacz więcejZ okazji Światowego Dnia Konsumenta wczoraj odbył się Kongres Forum Konsumentów „(Nie)świadomy Konsument 2024”. Była to niezwykła okazja do dyskusji na temat praw konsumentów, ale też ich możliwości wpływania na rynek.
-
Kampania „Jestem konsumentem. Mam prawo. Mam wpływ.” z okazji Światowego Dnia Konsumenta (11-17 marca)
12-03-2024 -
Kongres „(Nie)świadomy Konsument 2024” z okazji Światowego Dnia Konsumenta już 13 marca!
12-03-2024Zobacz więcejFundacja Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta zaprasza serdecznie na Kongres „(Nie)świadomy Konsument 2024”, który odbędzie się już 13 marca 2024 roku w sali Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa w Widok Towers (Aleje Jerozolimskie 44). Celem spotkania będzie zdefiniowanie i przedstawienie obrazu dzisiejszych konsumentów i konsumentek w kontekście ich świadomości konsumenckiej oraz wyzwań stojących przed organizacjami chcącymi wychodzić naprzeciw ich potrzebom.
-
Kongres Forum Konsumentów "(Nie)świadomy Konsument 2024" z okazji Światowego Dnia Konsumenta
06-02-2024Zobacz więcejFundacja Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Konsumenta zaprasza serdecznie na Kongres „(Nie)świadomy Konsument 2024”, który odbędzie się już 13 marca 2024 roku w sali Urzędu Miasta Stołecznego Warszawa w Widok Towers (Aleje Jerozolimskie 44, sala Urzędu Miasta). Celem spotkania będzie zdefiniowanie i przedstawienie obrazu dzisiejszych konsumentów i konsumentek w kontekście ich świadomości konsumenckiej oraz wyzwań stojących przed organizacjami chcącymi wychodzić naprzeciw ich potrzebom.
-
KONGRES FORUM KONSUMENTÓW – 13 marca 2024
10-01-2024Zobacz więcej13 marca 2024!
A gdyby tak...
konsumenci byli świadomi swoich praw, ale też możliwości wynikających z faktu bycia konsumentami, w tym możliwości wspierania marek swoimi portfelami, które wywiązują się ze złożonych obietnic dotyczących jakości produktów/usług, a nawet wartości pod jakimi marki ochoczo się podpisują. To także działania odwrotne – możliwość osłabiania marek, które w ocenie konsumentów nie zasługują na zostawianie im pieniędzy…
-
Życzenia Forum Konsumentów
20-12-2023Zobacz więcejForum Konsumentów składa Państwu życzenia: radosnej atmosfery, zdrowia i spokoju na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia, a w tym intensywnym czasie przygotowań i zakupów – najlepszych wyborów konsumenckich.
-
Fundacja Forum Konsumentów – podsumowanie 2023 roku
13-12-2023Zobacz więcejKolejny rok za nami Fundacja Forum Konsumentów. Koniec roku 2023 za chwilę zatem to naturalny czas podsumowań, ale też czas wyznaczania kolejnych celów, planowania i wdrażania.
-
Opinia Forum Konsumentów do projektu rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych tzw. nowa żywność (nr 534 w Wykazie prac legislacyjnych RCL)
08-12-2023Zobacz więcejForum Konsumentów popiera wszelkie inicjatywy wspierające czytelność oraz transparentność komunikacji (oznaczeń/ symboli) skierowanej do konsumentów, jednak w odniesieniu do projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (zawierającego znak graficzny "Zawiera owady jadalne", który trzeba będzie umieszczać na opakowaniach z żywnością) wyrażamy negatywne stanowisko. Jesteśmy zwolennikami wystandaryzowanych regulacji/ oznaczeń na produktach. Konsumenci potrzebują transparentnych informacji przygotowanych w sposób uczciwy i przemyślany. Inaczej może to wprowadzać zbędny chaos oraz zostać uznane za dyskryminację pewnych kategorii produktów.
-
Informacja prasowa Forum Konsumentów dot. premiery raportu „Dlaczego konsument (nie)chce e-commerce?”
29-11-2023Zobacz więcejWedług badania Mediapanel w maju 2023 roku aż 90% internautów odwiedziło przynajmniej jedną witrynę lub aplikację zakupową online. Natomiast aż 77% internautów dokonało przynajmniej raz zakupów online w roku 2022 wedle wyników badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Ponadto 7 na 10 konsumentów deklaruje, że wielkość ich e-koszyków przewyższa lub jest co najmniej taka sama, jak w przypadku ich odpowiedników w tradycyjnych placówkach handlowych.
Dlatego też Forum Konsumentów jako reprezentant interesów, praw i wolności konsumentów publikuje najnowszy raport "Dlaczego konsument (nie) chce e-commerce?”, którego celem jest przedstawienie perspektywy konsumenta w świecie nowych możliwości e-commerce oraz jego wpływu na proces dynamicznego rozwoju branży i świata online.