Konferencja: Prawda o odpowiedzialnej konsumpcji w Polsce
5 grudnia odbyła się organizowana przez nas konferencja: Prawda o odpowiedzialnej konsumpcji w Polsce.
Niektóre tematy z wielu powodów stają się ,,hot”, są w centrum uwagi mediów i opinii publicznej. Bez wątpienia odpowiedzialna konsumpcja jest jednym z nich. Powodów jest zapewne wiele, między innymi odczuwalne i widoczne zmiany klimatyczne wywołane skutkami ubocznymi nadmiernej produkcji dóbr, przesyt konsumpcjonizmem, wzrost świadomości konsumentów i potrzeba transparentności. Zatrzymując się jednak na takim poziomie ogólności traktowania tego zagadnienia, uśredniając i upraszczając informacje patrzymy, ale nie zawsze widzimy co kryje się pod powierzchnią. A jak zawsze tutaj dopiero zaczyna się najciekawszy etap odkrywania i rozumienia odpowiedzialnej konsumpcji: motywy, bariery, przełożenie na biznes, poziom zrozumienia w poszczególnych grupach konsumentów, bo jak zawsze powtarzam jeden konsument nie istnieje, tak jak nie ma jednej Polki lub Polaka. Mamy różne segmenty konsumentów, które różnią się zmiennymi psychograficznymi. Zrozumienie ich dopiero pozwala widzieć coraz więcej, a nie zatrzymywać się na patrzeniu.
Podczas spotkania sformułowaliśmy 8 prawd o odpowiedzialnej konsumpcji:
1.Nie wszyscy konsumenci kochają CSR.
2. W Polsce nie umiemy się komunikować z odpowiedzialnymi konsumentami.
3. All you need is less!
4. Certyfikacja ekologiczna to nie jest kłamstwo!
5. Polacy są w mniejszym stopniu gotowi na żywność ekologiczną niż Hiszpanie
6. Odpowiedzialny biznes wymaga określenia nowych kryteriów sukcesu
7. Świadome i ekologiczne podejście do konsumpcji zagościło w dyskursie społecznym na stałe. To kwestia czasu, aby dzisiejsze zmiany stały się rzeczywistością jutra.
8. Polak- konsument nieodpowiedzialny