Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

Aktualności

Artykuły

  • 16. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    05-10-2023

    1. "Będą problemy z fakturami za prąd i gaz. Wszystko przez KSeF” Więcej: https://tiny.pl/c159f. Źródło: Business Insider Polska.

    Przedsiębiorcy już mocno nad tym pracują, a konsumenci będą musieli zmienić nawyki. Chodzi o faktury za media, czyli prąd, gaz itp. Krajowy System e-Faktur wymusi zmiany. Nie przewiduje on m.in. faktur pro forma, co oznacza, że prognozy zużycia trzeba będzie inaczej dostarczyć klientom.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa: Fundacja Forum Konsumentów oficjalnym członkiem Consumers International

    04-10-2023

    Forum Konsumentów z dumą ogłasza dołączenie grona organizacji konsumenckich stowarzyszonych w Consumers International. Jest to znaczący krok w umocnieniu pozycji Forum Konsumentów w międzynarodowym ruchu konsumenckim. To możliwość wymiany dobrych praktyk, wiedzy i możliwość reprezentowania polskiej perspektywy konsumentów na arenie globalnej.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa: Fundacja Forum Konsumentów z Nagrodą Gospodarczą Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

    28-09-2023

    Podczas uroczystej gali 27 września br. Fundacja Forum Konsumentów otrzymała Nagrodę Gospodarczą Związku Przedsiębiorców i Pracodawców za projekt – kampanię „Żyj oryginalnie. Podrobione rzeczy. Podrobiony styl.”

                                                                                                                                                                                        

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa Forum Konsumentów w sprawie przystąpienia do kampanii edukacyjnej „Kobiety na wybory”

    25-09-2023

    Forum Konsumentów z dniem 14 września br. oficjalnie przystąpiło do apolitycznej kampanii edukacyjnej „Kobiety na wybory”. Celem kampanii „Kobiety na wybory” jest zachęcenie kobiet do aktywnego uczestniczenia w wyborach. Każdy głos ma bowiem znaczenie, i to w każdych wyborach – zarówno samorządowych, parlamentarnych, jak i prezydenckich.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa Fundacji Forum Konsumentów z okazji Światowego Dnia Bez Samochodu

    22-09-2023

    Światowy Dzień Bez Samochodu, obchodzony 22 września każdego roku, jest doskonałą okazją do refleksji nad stanem transportu publicznego i jego dostępnością w Polsce. Głównym celem obchodów święta jest zachęcanie konsumentów o bardziej ekologicznych rozwiązaniach, czyli wybierania komunikacji miejskiej lub innych ekologicznych środków transportu zamiast prywatnego auta. Działania te mają m.in. zmniejszyć zatłoczenie miast, hałas oraz ilość spalin zanieczyszczających powietrze.  

    Fundacja Forum Konsumentów pragnie natomiast w tym kontekście zwrócić uwagę na pogłębiający się problem wykluczenia transportowego, który dotyka ok. 15 mln mieszkańców Polski. Wykluczenie transportowe, inaczej zwane wykluczeniem komunikacyjnym to ogólnopolski problem, z jakim mierzą się mieszkańcy głównie mniejszych miejscowości i wsi.

    Szacuje się, że na wykluczenie transportowe jest narażona 1/3 mieszkańców Polski. To kilkanaście milionów osób, które nie mają dostępu do transportu publicznego. Wielu mieszkańców, szczególnie wschodniej Polski, posiada ten dostęp w minimalnym zakresie (pojedyncze kursy tylko w dni nauki szkolnej). Konsekwencje wykluczenia transportowego odczuwają wszystkie grupy społeczne: dzieci, młodzież, studenci, osoby pracujące i seniorzy. 

    GUS wskazuje, że w latach 2014-2020 w Polsce zniknęło 308 177 km linii regularnej komunikacji autobusowej, w tym 107 605 km o zasięgu regionalnym. W tym czasie długość wszystkich linii kolejowych zwiększyła się o 182 km.

    Zobacz więcej
  • 15. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    13-09-2023

     1. "Nowa e-usługa prosto z ministerstwa. Konsumenci sceptyczni.” Więcej: https://tiny.pl/cd3s3. Źródło: WNP.PL.

    W piątek 15 września Ministerstwo Finansów ma udostępnić specjalną aplikację i miejsce do przechowywania paragonów. Sprzedawcy mogą wydawać e-paragony już od roku, w różnych aplikacjach, a celem MF jest ujednolicenie aplikacji. Pomysł MF oceniany jest sceptycznie, a głównymi obawami sprzedawców i konsumentów są te związane z bezpieczeństwem danych obu stron transakcji.

     

    Zobacz więcej
  • Stanowisko Forum Konsumentów ws. zmiany ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa

    11-09-2023

    Forum Konsumentów jako reprezentant interesów, praw i wolności konsumentów pozytywnie ocenia projekt ustawy o zmianie ustawy z dnia 6 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz niektórych innych ustaw. Naszym zdaniem inicjatywa zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług elektronicznych dla obywateli i konsumentów jest niezbędna wobec gwałtownego wzrostu zagrożeń cyfrowych.

    Zwracamy jednak uwagę na 3 istotne z perspektywy konsumentów aspekty, które powinny zostać uwzględnione przez ustawodawcę, tj. niską świadomość i potrzebę bezpieczeństwa cyfrowego, potencjalny wzrost cen usług dla konsumentów i ryzyko monopolu usług.

    Zobacz więcej
  • 14. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    16-08-2023

    1. "UOKiK z zarzutami wobec dwóch spółek. "Wprowadzanie konsumentów w błąd" Więcej: https://tiny.pl/cw1m5 Źródło: PortalSpozywczy.

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). Badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.

    Zobacz więcej
  • Stanowisko Forum Konsumentów ws. Wniosku dot. Dyrektywy ws. wspólnych zasad promujących naprawę towarów

    11-08-2023

    Forum Konsumentów jako reprezentant interesów, praw i wolności konsumentów popiera Wniosek dotyczący Dyrektywy w sprawie wspólnych zasad promujących naprawę towarów (przedstawiane jako „prawo do naprawy”), który jest częścią unijnego planu gospodarki o obiegu zamkniętym do 2050 roku w ramach Europejskiego Zielonego Ładu. Celem Dyrektywy jest ułatwienie konsumentom naprawy towarów, zwiększenie jej opłacalności. Regulacja przyczyni się również do przedłużenia żywotności produktów i stopniowej eliminacji zjawiska tzw. celowego postarzania. Według badania Eurobarometru z roku 2021, 77% konsumentów w UE wolałoby naprawić swoje urządzenia niż kupić nowe, ale ostatecznie muszą je wymienić lub wyrzucić ze względu na koszty lub brak możliwości naprawy.[1]

    Zobacz więcej
  • 13. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    09-08-2023

    1. "UOKiK postawił UPC zarzuty ws. pobierania opłat za niezamówione usługi” Więcej: https://tiny.pl/c98v6. Źródło: Dziennik Gazeta Prawna.

    UOKiK postawił zarzuty UPC Polska za to, że spółka obciążała klientów opłatą za dodatkowe kanały telewizyjne i wyższą prędkość Internetu, choć tych świadczeń nie zamawiali. Spółce grozi kara do 10% obrotów.

    Zobacz więcej