Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

Aktualności

Artykuły

  • REKOMENDACJE Forum Konsumentów – aplikacja ZDROWE ZAKUPY

    08-08-2023

    W dzisiejszym wpisie z serii #EKOrekomendacji polecamy aplikację na telefon Zdrowe Zakupy. W ramach aplikacji konsument może sprawdzić dany produkt spożywczy, zweryfikować zawarte w produkcie dodatki oraz wpisywać nowe produkty do listy. Aplikacja to najaktualniejsza baza produktów w Polsce!

    Zobacz więcej
  • 12. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    02-08-2023

    1. "UOKiK i Komisja Europejska biorą się za greenwashing. Kto powinien mieć się na baczności?" Więcej: http://bitly.pl/JeDre. Źródło: Wiadomości Handlowe.

    Zarówno Komisja Europejska, jak i polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kręcą bat na przedsiębiorstwa stosujące greenwashing. Regulacje prawne, nad którymi pracuje KE, oraz działania polskiego UOKiK-u mają jeden cel: dawać konsumentom wiarygodne, porównywalne i weryfikowalne informacje.

     

    Zobacz więcej
  • Stanowisko Forum Konsumentów ws. Dyrektywy KE o opakowaniach i odpadach opakowaniowych

    01-08-2023

    Forum Konsumentów jako reprezentant interesów, praw i wolności konsumentów popiera Dyrektywę KE w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych, która jest częścią Europejskiego Zielonego Ładu.  Zwracamy jednak uwagę na konieczność uwzględnienia istotnych uwag po stronie biznesu, aby finalnie ewentualne trudności/ koszty nie zostały przełożone na odbiorcę końcowego–konsumenta. Każdego roku w zbyt dużych opakowaniach do polskich konsumentów dostarczanych jest ponad 40 mln m3 powietrza. Aż 82% konsumentów chce, by towary kupowane w sklepach były w mniejszych opakowaniach. 43% ankietowanych Polaków deklaruje natomiast wprost, że zbyt duże opakowanie często zniechęca do ponownego zakupu produktu.

     

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa Forum Konsumentów ws. ochrony konsumentów dotkniętych sytuacją kryzysową – pożary w Grecji

    27-07-2023

    Forum Konsumentów zwraca uwagę na fakt przysługujących konsumentom praw, które powinni egzekwować:
    1. prawo do informacji o aktualnej sytuacji w miejscu docelowej podróży,
    2. prawo do możliwości zmiany planów turystycznych lub odwołania podróży w razie wystąpienia znaczącego ryzyka zagrożenia bezpieczeństwa,
    3. prawo do zwrotu kosztów podróży lub zapewnienia alternatywnych rozwiązań, jeśli podróż zostaje odwołana z powodu kryzysu spowodowanego, np. siłą wyższą.

    Ostatnie pożary, które nawiedziły regiony Grecji (i nie tylko), są poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa odwiedzających ten region turystów. Forum Konsumentów podkreśla, że w tego typu sytuacjach kryzysowych, kluczową rolę odgrywają touroperatorzy, którzy są odpowiedzialni za zapewnienie bezpieczeństwa i dobrej organizacji podróży dla swoich klientów. Mają oni obowiązek świadczyć rzetelne informacje na temat aktualnej sytuacji w danym regionie, w którym organizowane są wycieczki.

    Zobacz więcej
  • 11. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    26-07-2023

    1. "Za duże opakowanie produktu zniechęca do zakupu. Konsumenci wolą mniejsze paczki [BADANIE]" Więcej: http://bitly.pl/rm3A6. Źródło: Wiadomości Handlowe.

    Zbyt duże opakowanie często zniechęca do ponownego zakupu produktu – takiego zdania jest 43 proc. ankietowanych Polaków, a blisko 70 proc. uważa, że stosowanie opakowań wykonanych z pojedynczego materiału wtórnego, czyli podlegającemu recyklingowi, ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne.

    Zobacz więcej
  • Konsumencie, nie daj robić z siebie jelenia! Akcja Forum Konsumentów – MANIPULACJA ETYKIETAMI CENOWYMI

    26-07-2023

    Przedstawiamy kolejny przykład niespójności działań i komunikacji, tym razem dotyczący manipulacji etykietami cenowymi. Sytuacja ma miejsce wtedy, gdy konsument otrzymuje sprzeczne informacje, co do ceny produktu, tj. uwypuklana jest cena rzekomo promocyjna, podczas gdy drobnym drukiem na samym dole etykiety widnieje informacja o faktycznej cenie i zasadach promocji.

    Zobacz więcej
  • REKOMENDACJE Forum Konsumentów – aplikacja TOO GOOD TO GO

    26-07-2023

    W dzisiejszym wpisie z serii #EKOrekomendacji polecamy aplikację na telefon "Too Good To Go". Aplikacja łączy użytkowników i miejsca, w których zostają nadwyżki żywności. Klienci zamawiają porcje-niespodzianki, składające się z niesprzedanych danego dnia produktów czy dań.

    Zobacz więcej
  • #WAKACJE Z FORUM KONSUMENTÓW – Prawa konsumenta w sytuacji odwołania przejazdu pociągiem

    24-07-2023

    Jeżeli pociąg jest odwołany lub opóźniony o minimum 60 minut, konsumentowi przysługują następujące prawa:– zwrot kosztu biletu bądź zaoferowanie innego połączenia z punktem docelowym,
    – prawo konsumenta do opieki (napoje i posiłki adekwatne do czasu oczekiwania),
    – w przypadku konieczności pobytu przez jedną lub więcej nocy prawo do zakwaterowania oraz transferu pomiędzy hotelem a stacją, o ile jest to fizycznie możliwe.

    Zobacz więcej
  • 10. #PRASÓWKA FORUM KONSUMENTÓW

    19-07-2023

    1. "Kolejny sukces frankowców. Interweniował Rzecznik Finansowy" Więcej: https://tiny.pl/c7smt. Źródło: Bankier.pl.

    Rzecznik Finansowy podjął działania w sprawie klientów, którzy w 2006 r. zawarli jako konsumenci umowę pożyczki hipotecznej. Zgodnie z postanowieniami umowy, bank udzielił pozwanym pożyczki hipotecznej w kwocie ponad 50 tys. franków szwajcarskich. Bank ustalił oprocentowanie jako zmienne, jednak w żadnym dokumencie nie wskazał, co się na nie składa, co w konsekwencji umożliwiało mu arbitralną zmianę oprocentowania pożyczki.

    Zobacz więcej
  • Konsumencie, nie daj robić z siebie jelenia! Akcja Forum Konsumentów – REKLAMY PRODUKTÓW PSEUDOMEDYCZNYCH

    26-07-2023

    Przedstawiamy kolejny przykład niespójności działań i komunikacji, tym razem dotyczący reklam produktów pseudomedycznych. Produkty te wedle reklam mają gwarantować natychmiastowe wyleczenie z różnego typu schorzeń lub rozwiązywać problemy ze wzrokiem bądź słuchem, jednak ostatecznie okazują się bezskuteczne.

    Zobacz więcej