,,Zdaniem Agnieszki Plencler problemem jest niska świadomość zmian zapowiadanych przez rząd w społeczeństwie. Widać to w badaniach Ibris, z których wynika, że co trzeci Polak nawet nie słyszał o planach wprowadzenia podatku cukrowego. – Dlatego jestem zdania, że wprowadzenie podatku powinna poprzedzać edukacyjna kampania społeczna – mówi prezeska Fundacji Forum Konsumentów. I dodaje, że w tej sprawie brakuje holistycznego spojrzenia: – Nie chodzi o to, by opodatkować żywność, która spożywana w nadmiarze może być szkodliwa, a o to, by edukować społeczeństwo w zakresie proporcji w zdrowej diecie. Poza swoją podstawową funkcją polegającą na dostarczaniu substancji odżywczych żywność spełnia dziś rolę psychologiczną, np. dostarcza przyjemność. Zakazy i nakazy nie są najlepszą metodą na kształtowanie prozdrowotnych postaw konsumentów, a jak pokazuje wiele badań, konsumenci bardzo szybko znajdują sposób na ich obejście – mówi Agnieszka Plencler".