Najważniejsze wyniki z badania:
49% Polaków interesuje się modą, w większości kobiety.
64% Polaków nie zna żadnego z badanych pojęć (nawet ze słyszenia). Najwięcej osób kojarzy pojęcie: slow fashion (18%).
W większości Polacy nie orientują się co oznaczają badane pojęcia. 32% (najwięcej) uważa, że rozumie znaczenie odpowiedzialnej mody. Najwięcej osób w wieku 25-34 lata.
52% Polaków zetknęło się z koncepcją zrównoważonego rozwoju, ale 42% orientuje się co to pojęcie oznacza.
33% uważa, że istnieje jakiś związek pomiędzy koncepcją zrównoważonego rozwoju a odpowiedzialną (etyczną) modą. 47% nie ma zdania w tej kwestii.
Najwięcej osób – 37% uważa, że ekologia łączy koncepcję zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialną (etyczną) modę. Na drugim miejscu był brak wyzysku ludzi (11%). 32% nie potrafi wskazać zmiennej łączącej dwa pojęcia.
Raport z badania Forum Konsumentów dla Sieci Przedsiębiorczych Kobiet_czerwiec 2019