Kolejny rok za nami Fundacja Forum Konsumentów. Koniec roku 2023 za chwilę zatem to naturalny czas podsumowań, ale też czas wyznaczania kolejnych celów, planowania i wdrażania.
Fundacja Forum Konsumentów w tym roku obchodziła swoje 5–te urodziny, tym samym zamykamy etap początkowy naszego rozwoju, który był poligonem pełnym wyzwań, ale też etapem, który mocno weryfikuje przyjętą misję i wizję organizacji, a także skuteczność naszych działań. Po tym czasie z radością i pewnością stwierdzamy, że jako organizacja idziemy w dobrą stronę na naszej mapie rozwoju, mamy jeszcze więcej pomysłów oraz zapału do codziennej, często mozolnej pracy.
Cieszymy się, że ten okres zamykamy dołączając do organizacji zrzeszonych w ramach Consumers International – przed nami kolejny etap rozwoju z perspektywą i praktykami międzynarodowymi.
W tym roku przygotowaliśmy wiele ważnych publikacji, w tym raporty, stanowiska, informacje prasowe, które często były cytowane w mediach, ale co najważniejsze przekładały się na wprowadzanie realnych zmian na rzecz interesu konsumentów i konsumentek.
Poprzez nasze kanały komunikacji oraz dedykowane kampanie edukowaliśmy konsumentów w zakresie ich praw, ale też możliwości jakie wszyscy mamy wynikające z faktu bycia konsumentami i konsumentkami.
Nasza kampania przeciwko towarom podrobionym zrealizowana wspólnie z Amazon została zauważona i nagrodzona przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Jeszcze wiele w tym temacie przed nami!
Angażowaliśmy się i będzie się angażować w akcje, które budują sprawczość i zaangażowanie społeczeństwa ponieważ czasami granica pomiędzy obywatelem i konsumentem jest bardzo cienka (my wallet is my vote – my vote is my wallet), dlatego z pełnym przekonaniem wspieraliśmy kampanię #kobietynawybory.
Co w 2024?
Przed nami kolejne zadania i marzenia do zrealizowania – chcemy zbudować sprawczą i świadomą społeczność konsumentów i konsumentek, która ,,głosuje swoim portfelem" i kształtuje rynek. Będziemy także wzmacniać naszą pozycję organizacji działającej na rzecz konsumentów, potrafiącej uczestniczyć i inicjować dialog z biznesem, przedstawicielami nauki oraz decydentami zgodnie z naszym hasłem: SIŁA KONSUMENTÓW: dialog, determinacja, decyzje (3xD).
Dziękujemy bardzo wszystkim osobom i organizacjom, które nam zaufały, które z nami współpracują. Wierzymy, że kolejne ciekawe wyzwania przed nami.
Najważniejsze wydarzenie przyszłego roku w marcu – szczegółami z przyjemnością podzielimy się już w styczniu.