Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

#WAKACJE Z FORUM KONSUMENTÓW – Prawa konsumenta w sytuacji opóźnionego lotu

2023-06-23

Prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia lotu może przysługiwać konsumentowi, który przyleciał do miejsca docelowego przynajmniej z 3-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego czasu lądowania.


W celu uzyskania odszkodowania konsument powinien złożyć reklamację przewoźnikowi obsługującemu opóźniony lot.*


W reklamacji należy wskazać dane lotu oraz wymaganą kwotę. Nie jest obowiązkowe podanie podstawy prawnej. Reklamację należy wysłać w formie pisemnej, zachowując potwierdzenie.


Konsumentowi przysługuje zakwaterowanie w hotelu, gdy występuje konieczność oczekiwania przez jedną lub więcej nocy na lot zastępczy oraz transport między lotniskiem a hotelem.


Natomiast prawo do zwrotu kosztu biletu bądź zaoferowanie innego połączenia z punktem docelowym przysługuje konsumentowi, jeżeli opóźnienie lotu wyniesie ponad 5 godzin.