Konsument ma prawo ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczej za zaginięcie bagażu, w sytuacji gdy przewoźnik przyzna jego utratę lub nie zostanie dostarczony w czasie 21 dni.
Wysokość rekompensaty wynosi ok. 1 288 Euro (około 5 736,19 zł). Rekompensata ma pokryć poniesione przez pasażera straty, jakie poniósł w wyniku niedostarczenia bagażu.
Proces reklamacji w przypadku zaginięcia walizki rozpoczyna się na lotnisku. W tym celu jeszcze przed opuszczeniem strefy zamkniętej należy zgłosić brak bagażu do biura reklamacji bagażowych.
Reklamację należy wysłać w formie pisemnej (e-mailem, za pomocą formularza reklamacyjnego, listownie). Do reklamacji należy również dołączyć: szczegóły lotu (data lotu, numer rezerwacji, numer lotu), swoje roszczenie (wysokość oraz forma rekompensaty), kopię raportu PIR (Raport Niezgodności Bagażowej), kopię kwitu bagażowego, kopię paragonów za rzeczy znajdujące się bagażu i samą walizkę oraz dane rachunku bankowego.
Przepisy nie wskazują terminu, w jakim należy wysłać reklamację, gdy bagaż się nie odnajdzie, jednak zaleca się zrobienie tego niezwłocznie.