Forum Konsumentów

  • pl
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram

Aktualności

Artykuły

  • Fundacja Forum Konsumentów dla poprawy bezpieczeństwa transportu dzieci #childrensafety

    06-08-2021

    Europejska Inicjatywa na Rzecz Bezpieczeństwa Dzieci w Transporcie #childrensafety. Wspólnie zmieniamy świadomość konsumencką w sferze bezpieczeństwa fotelików i urządzeń do przewozu dzieci w transporcie drogowym.

    Zobacz więcej
  • Webinar z naszym udziałem #CyfrowaGospodarka. Konkurencja, konsumenci i cyfrowe korporacje

    21-07-2020

    Ograniczone informacje na temat produktów sprawiają, że konsumenci mają niepełną, a czasami szczątkową
    wiedzę na temat produktu, który kupują. Jednocześnie sami nie mają do kogo się odwołać, gdy zostaną oszukani.
    Wykorzystywanie pozycji przez duże firmy sprawia, że mniejsze podmioty upadają, konkurencja zamiera, a cyfrowi
    giganci stają się monopolistami.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa_zakaz sprzedaży papierosów mentolowych wchodzi w życie

    19-05-2020

    Koniec legalnych papierosów mentolowych!  20 maja na wszystkich rynkach UE, w tym także w sklepach wolnocłowych obowiązuje zakaz sprzedaży gotowych papierosów mentolowych i z mentolową kapsułką oraz tytoniu do samodzielnego skręcania papierosów w wariancie mentolowym. Z badania Forum Konsumentów wynika, że dotknie to aż 42% palaczy w Polsce. 
     

    Zobacz więcej
  • Fundacja Forum Konsumentów wspiera inicjatywę Prawo dla ludzi.

    22-04-2020

    Fundacja Forum Konsumentów wspiera inicjatywę Prawo dla ludzi.

    To grupa rganizacji, które zawsze interesowały się kwestiami swobód obywatelskich. Dziś z zaniepokojeniem obserwują ich bezrefleksyjne ograniczanie poprzez budowanie prawa na podstawie niedokładnych lub wręcz wadliwych danych.

    Zobacz więcej
  • Forum Konsumentów dołącza do dialogu eksperckiego Polskiej Karty Suwerenności Cyfrowej.

    15-04-2020

    Potrzebujemy Polskiej Karty Suwerenności Cyfrowej. Rozpoczynamy własnie dialog całej branży, żeby wypracować najlepsze rozwiązania chroniące obywateli i obywatelki oraz gospodarkę.

    Zobacz więcej
  • APEL KOALICJI NA RZECZ SZYBKIEGO I POWSZECHNEGO INTERNETU W POLSCE

    11-04-2020

    Od szybkości i jakości połączeń zależy więcej niż kiedykolwiek. Trzymając się wojennej nomenklatury - tak jak Tarcza Antykryzysowa może chronić nasze firmy przed bankructwem, tak Internet jest najważniejszą bronią o jakość naszego przyszłego życia.

    Nie bez powodu Komisja Europejska zaapelowała do platform streamingowych o obniżenie jakości transmisji -  zwielokrotniona liczba użytkowników korzystających jednocześnie z Internetu stanowi ogromne wyzwanie dla istniejącej infrastruktury.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa 50: dni do wycofania ze sprzedaży papierosów mentolowych #zakazmentoli

    31-03-2020

    Już tylko 50 dni zostało do zakazu sprzedaży papierów mentolowych i z kapsułką.
    Z badania Forum Konsumentów wynika, że dotknie to aż 42% palaczy w Polsce. Powoli zaczyna już ich brakować na półkach.

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa o sytuacji płatności bezgotówkowych

    29-03-2020

    Aktualna sytuacja stanu epidemicznego, zagrożenie koronawirusem wpływa na zachowania konsumentów. Profesor Dominika Maison z Wydziału Psychologii UW wraz z Forum Konsumentów sprawdziła jak wygląda w Polsce sytaucja płatności bezgotówkowej.

    Zobacz więcej
  • #kupujeszglosujesz

    26-03-2020

    Zapraszamy do akcji #kupujeszglosujesz. 

    Zobacz więcej
  • Informacja prasowa_zachowania konsumentów_koronawirus_marzec 2020

    23-03-2020

    Profesor Dominika Maison we współpracy z Forum Konsumentów postanowiła sprawdzić zachowania zakupowe Polaków w ostatnim czasie. Im większy strach tym większe zakupy. Zachowania zakupowe w trakcie epidemii zależą w dużym stopniu od wewnętrznego poczucia zagrożenia koronawirusem. Osoby, które bardziej boją się epidemii, więcej kupowały w ostatnim czasie i robiły większe zakupy. Spośród osób, które zrobiły zapasy najwięcej kupiło makaron (66%), mąkę (55%), papier toaletowy (53%) oraz mydło lub żel do mycia (48%).  


     

    Zobacz więcej